Ennakointi ja älykkäät verkostot tarjoavat asiakkaalle parempaaa palvelua

Ennakointi ja älykkäät verkostot tarjoavat asiakkaalle parempaaa palvelua

Ennakointi ja älykkäät verkostot tarjoavat asiakkaalle parempaaa palvelua

Matkailuala tuottaa asiakkaalle elämyksiä; kuten puutarha-alakin. Tekes esitteli esimerkkejä palvelun tuottajien yhteisistä älypalveluista.  Asiakasdataa käytetään markkinoinnin lisäksi palvelun "esivalmisteluun" , jotta asiakas kokee positiivisen yllätyksen jo ennen kuin hän tietää tilaamansa palvelun alkaneenkaan. Yritysten välisen tavoitteellisen yhteistyön, palvelualustojen ja datan hyödyntämisen avulla ennakointi ei ole kustannus, vaan investointi lisäarvon luomiseksi.

Palvelun pilkkominen ja ennakointihan ovat puutarha-alallakin jo tuttua: Mansikkafarmari tarjoaa kesän elämyksiä lokakuussa pilkkomalla kasvurytmiä. Kehitelläänpä hiukan ajatusta.

Kännykkäni on rekisteröinyt erilaiset liikkeeni käden lämpötilan. Kännykkä lähettää hälytyksen hyvinvointialan firmaan, jonka kanssa olen tehnyt palvelusopimuksen. Hyvinvointivalmentaja tilaa mansikkafarmarilta rasian ja Postilta toimituksen ovelleni. Posti tuo ovelleni rasian kesän herkkuja. Hymy herää. Päivä on pelastettu. Palvelun tuoma ilo on suurempi, kuin siitä maksettava korvaus.

 

Leave a Comment

*